Boka och hämta på Intersport
Personligt

Boka och hämta på Intersport

Ett snabbare och mer bekvämt sätt att handla

Köpupplevelse i världsklass 

Boka & hämta är ett snabbt och enkelt sätt att handla - som en klassisk undanläggning, fast digitalt. Perfekt när du vill vara säker på att varan finns i butik och snabbt hämta den utan leveranstid.


 

Vad tycker kunderna?

För att få en inblick i vad kunderna efterfrågar har vi utgått från olika personer för att se hur en smidig köpuplevelse ser ut och hur de skulle kunna nyttja Click & Reserve, boka och hämta. 

Tina, föräldraledig advokat

- Som nybliven förälder och småbarnsmamma gäller det att nyttja minuterna för att få tiden att räcka till. I min vision om hur jag lever hade jag gärna strosat runt på stan, kikat i butiker och tagit en kaffe i lugn och ro. I verkligheten ser det ju inte riktigt ut så tyvärr, haha! Om jag går ner på stan kommer jag oftast inte längre än till apoteket och mataffären. Men på kvällarna däremot, då kan jag plocka fram paddan och scrolla iväg bland mode, skor och träningskläder. Att då kunna reservera grejerna och snabbt sticka in i en butik hade ju varit toppen! Om den mindre sover kan jag ju till och med unna mig att prova när jag är i butik…

Martin, webbutvecklare 

- Jag reser väldigt mycket i jobbet och gillar det verkligen. Dock lägger jag inte tiden jag väl har hemma på att gå runt och ”leta i butiker”. Click & Reserve gillar jag verkligen, då kan jag på diverse hotell runt om i landet göra research och hitta de produkterna jag tycker om och är i behov av. Finns varorna då inte i min hemort är det ju perfekt att kika i de städer jag ska besöka under veckan för att reservera varan dit istället. Jag tänker också att barnen kan använda detta genom att ”lägga undan ” saker för önskelistor etc., de kommer i och för sig gå loss lite väl mycket så jag får lära mig att sätta ner foten mer först.

Susanne, livsnjutare

- Jag har varit pensionär i snart tre år och jag stormtrivs verkligen. Men även om jag har all tid i världen att strosa runt och fördriva tiden på både det ena och det andra kan jag ibland känna mig lite stressad i stora köpcenter. Jag brukar sitta med min nya surfplatta på vår inglasade balkong och helt glömma bort tid och rum när jag är inne på olika webbshoppar. Än har jag inte helt kommit till att faktiskt fullfölja köpen online utan är mest inne och kikar och går till butiken senare. Även om det inte händer jätteofta kan ju varan då vara slut innan jag hinner dit och då är ju det här med att boka jättebra.


 

Click & reserve - Kombinerat köp i butik och online

Att reservera en eller flera varor online för att sedan, i butik, prova och först då ta beslut om köp skapar en flexibilitet och bekvämlighet. Du som kund får dessutom den ytterligare upplevelse av Intersport i butik, att träffa personal att rådfråga samt köpa till eventuella varor som saknas.  

- Click and reserve blir en nära optimal lösning för såväl konsument som för oss som butikskoncept. Kunden får flexibiliteten i när och hur köpet görs samt säkerheten att varan finns hemma samtidigt som vi kan erbjuda ett bredare utbud och få kunderna att besöka våra butiker med allt vad det innebär, säger Johan Lidenmark, digital chef på Intersport.  

Returer och byte i butik

Genom att genomföra köpet först efter att du har provat och fått titta och känna på produkten i verkligheten kan många felaktiga köp uteslutas. Kunderna slipper lägga tid och kraft att skicka tillbaka returer och önskade byten. Om varan inte passar eller inte stämmer överens med förväntan kan en ny vara eller storlek provas direkt i butik. 

Butikerna i framtiden

För de företag som endast arbetar med onlinehandel är ombud eller hemleverans mer eller mindre de enda leveranslösningarna. Johan påpekar även butikernas betydelse i sammanhanget. Förutom kompetensen och kunskapen som finns bland personalen ges också möjlighet att uppleva varorna på ett annat sätt och dessutom komplettera garderoben med fler varor som inspirerar dig väl på plats. 

- Butikerna kommer få en ny roll och se ut på olika sätt beroende på flertalet aspekter, fortsätter han. 

Butiken kommer i olika grad stå för kunskap, service och upphämtning av varor och inspirerande showroom. Det som kommer föra dem samman är Kundbeställning där vägen från köp i butik går över till online. Du får alla butikens fördelar, och för att komma åt hela sortimentet görs en onlinebeställning med hjälp av en säljare i butik och du kan hämta det dagen efter, beskriver Johan.    

- Det är detta som kompletterar hela snurran i vårt omnikanalsupplägg och vi skapar därmed den smidigaste möjliga köpupplevelse för våra kunder. Vi är i framkant och riktigt nära en lösning som vi snart kan lansera vilket känns väldigt kul, avslutar han.

Andra 'Personligt' inlägg