Träning varje dag fram till jul!
Träningsguider

Träning varje dag fram till jul!

Utmana dig själv med en ny övning varje dag.

 

Träningsutmaning i jul

Utmana dig själv med en ny övning varje dag fram till jul. Snabba, effektiva träningspass som kan rivas av snabbt - perfekt inspiration när tiden är knapp!

Träningstips för varje dag

  1. Börja träningsutmaningen med armträning: 10 armhävningar, 10 dips och 10 tapp på axeln i plankposition med eller utan hantlar (som på bilden!) x 5. 
  2. Träningsutmaningens första löpning: 20 minuter.
  3. Samla energi för helgen och gör yoga 15 minuter helt utan prestige.
  4. Lördag och dags för ett snabbt pulspass! 30 sekunder höga knän, 30 sekunder jumping jacks, 30 sekunder star jumps, 30 sekunder mountain climbers och 30 sekunder snabba fötter x 5. (Vill du mer? Välj ut en styrkeövning och gör 1 minut mellan varven). 
  5. Andra advent och dags för rörlighetsträning! 10 minuter sköna rörelser som ska tänja på till exempel sätesmuskulatur, vader och maksida lår. 
  6. Kickstarta veckan med en power walk med kompis i lurarna.
  7. Meditera! Ställ ett alarm på fem minuter, sätt dig skönt, blunda och fokusera endast på ditt andetag.
  8. Lunchjogg 15 minuter (spara det till efter jobbet om du inte har möjlighet att springa på lunchrasten).
  9. Besök ett utegym. (Vill du mer? Spring dit och hem!)
  10. Intervaller, spring 45 sekunder - gå 15 sekunder, x 10.
  11. Börja lördagen med en långpromenad i skogen, kanske äta frukosten utomhus?
  12. Börja dagen med en frisk morgonpromenad (Vill du mer? Ha viktarmband på!)
  13. Luciautmaning utomhus: Fyll en stor hink med vatten eller sand och använd som vikt och gör 20 knäböj x 3. (Vill du mer? Gör samma repetitioner och set med utfallssteg, russian twist och tåhävningar). 
  14. Välj tre riktigt bra låtar på din telefon och dansa dig anfådd hemma. 
  15. Gör 100 armhävningar med så mycket vila som du behöver.
  16. Storstädning på schemat!? Gör alla hushållssysslor med fokus på träning. Damsug med utfallssteg, putsa fönstren med knäböj och ta en extra sväng i trapporna mellan över- och undervåningen.
  17. Gör sidoplanka en minut per sida.
  18. 10 burpees varvat med 30 sekunder jägarvila x 10. 
  19. Hitta en backe, spring upp och ner 5 gånger (kanske fler om backen inte är så lång).
  20. Hoppa upp och ner på en stubbe 10 gånger varvat med utfall med ett ben på stubben 10 gånger per ben x 3. (Vill du mer? Lägg till en minut snabb löpning mellan styrkeövningarna).
  21. Kör ett HIIT-pass från youtube. 
  22. Dags att ge coren en utmaning: 20 situps, 20 rygglyft och 20 cykelsitups för de sneda magmusklerna, avsluta varje set med 40 sekunder plankan. Gör varje varv fem gånger.
  23. Gör plankan 1 minut, stretcha ut kroppen 3 minuter, meditera 5 minuter. Skön början på uppesittarkvällen.  
  24. Innan julbadet, gör 20 utfallshopp, 20 höga knän på stället och 20 mountain climbers x 5. 

Redskap för hemmaträning på Intersport

Du behöver inte mycket utrustning för att lösa ett bra träningspass, egentligen ingen alls. För att underlätta och för att utmana dig det lilla extra kan några redskap vara bra att ha. 

 

Andra 'Träningsguider' inlägg