Intersports arbete kring COVID-19

Ni, våra kunder, är tillsammans med våra medarbetare det viktigaste för oss och vi är måna om er hälsa. På Intersport tar vi vårt ansvar för att minimera risken för smittspridning av coronaviruset i samhället och hoppas ni gör detsamma. Vi följer noga händelseutvecklingen kring Covid-19 och de rekommendationer som kommer från WHO, regeringen och de svenska myndigheterna för att minimera smittspridning. Vi vidtar nödvändiga åtgärder och uppdaterar framtagna riktlinjer kontinuerligt utefter hur situationen utvecklas. 

Smidigare och säkrare handel

För oss är det viktigt att du känner dig trygg när du handlar. På Intersport kan du hämta e-handelspaket utanför butiken, boka dina varor online och snabbt hämta dem i butiken samt få dina varor levererade direkt hem.

Minska risken för smittspridning i butik

Vi har vidtagit en rad olika försiktighetsåtgärder för att förebygga smittspridning i butik.

    • I våra butiker har vi förstärkt rutinerna för god handhygien och infört utökade rutiner för städning. Alla medarbetare som inte känner sig helt friska, stannar hemma.
    • Våra butiker är öppna som vanligt, men vissa butiker har ändrade öppettider. På våra butikssidor hittar du uppdaterad information om alla våra butikers öppettider.
    • Vi har förlängt paketutlämning till 30 dagar och tagit bort avgiften som i vanliga fall tillkommer om du inte hämtar ut ditt e-handelspaket.
    • Vi har kundvärdar i butik som påminner om att hålla avstånd och ser till att vi inte är för många i butiken samtidigt.
    • Våra butiker är utrustade med plexiglasskivor och handsprit.
    • Våra provhytter hålls öppet i den utsträckning vi kan garantera din säkerhet.

Vad kan du göra?

    • Vi förhåller oss tillsammans till myndigheternas riktlinjer gällande hygien och stannar hemma vid sjukdom.
    • Du som kund är alltid välkommen till oss, antingen online eller till butik beroende på vad som känns bäst för dig.
    • Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.