Intersports arbete kring coronaviruset

Ni, våra kunder, är tillsammans med våra medarbetare det viktigaste för oss och vi är måna om er hälsa. På Intersport tar vi vårt ansvar för att minimera risken för smittspridning av coronaviruset i samhället och hoppas ni gör detsamma. Vad vi gör:

Vi följer noga händelseutvecklingen kring Covid-19 och de rekommendationer som kommer från WHO, regeringen och de svenska myndigheterna för att minimera smittspridning. Vi vidtar nödvändiga åtgärder och uppdaterar framtagna riktlinjer kontinuerligt utefter hur situationen utvecklas. 

Minska risken för smittspridning i butik

Vi har vidtagit en rad olika försiktighetsåtgärder för att förebygga smittspridning i butik. I våra butiker har vi förstärkt rutinerna för god handhygien och infört utökade rutiner för städning. Alla medarbetare som inte känner sig helt friska, stannar hemma.

Ändrade öppettider i vissa butiker

Våra butiker är öppna som vanligt, men ändrade öppettider kan bli aktuellt. På våra butikssidor hittar du uppdaterad information om alla våra butikers öppettider.

Leverans av e-handelspaket

Vi har förlängt paketutlämning till 30 dagar och tagit bort avgiften som i vanliga fall tillkommer om du inte hämtar ut ditt e-handelspaket.

Uppdaterade fraktkostnader

Vi har alltid fri frakt till butik. Just nu har vi även sänkt priserna på frakt till ombud, till 39 kr eller gratis frakt för order över 299 kr. Kostnaden för hemleverans är sänkt till 79 kr.

Vad kan du göra?

  • Vi förhåller oss tillsammans till myndigheternas riktlinjer gällande hygien och stannar hemma vid sjukdom.
  • Du som kund är alltid välkommen till oss, antingen online eller till butik beroende på vad som känns bäst för dig.
  • Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.