Intersports arbete kring COVID-19

Ni, våra kunder, är tillsammans med våra medarbetare det viktigaste för oss och vi är måna om er hälsa. På Intersport tar vi vårt ansvar för att minimera risken för smittspridning av coronaviruset i samhället och hoppas ni gör detsamma. Vi följer noga händelseutvecklingen kring Covid-19 och de rekommendationer som kommer från WHO, regeringen och de svenska myndigheterna för att minimera smittspridning. Vi vidtar nödvändiga åtgärder och uppdaterar framtagna riktlinjer kontinuerligt utefter hur situationen utvecklas. 

Handla tryggt med flexibla fraktalternativ

Vi vill göra det enkelt och tryggt för dig att handla hos oss. Du kan smidigt boka dina varor online och snabbt hämta dem i butik eller få dem skickade hem till dig. Här kan du läsa mer om alla våra fraktalternativ.

Minska risken för smittspridning i butik

Vi har vidtagit en rad olika försiktighetsåtgärder för att förebygga smittspridning i butik.

    • I våra butiker har vi förstärkt rutinerna för god handhygien och infört utökade rutiner för städning. Alla medarbetare som inte känner sig helt friska, stannar hemma.
    • Våra butiker är öppna som vanligt, men ändrade öppettider kan bli aktuellt. På våra butikssidor hittar du uppdaterad information om alla våra butikers öppettider.
    • Vi har förlängt paketutlämning till 30 dagar och tagit bort avgiften som i vanliga fall tillkommer om du inte hämtar ut ditt e-handelspaket.
    • Vi försöker hålla avstånd till varandra och har markerat avstånd i kassaköer och på andra ställen i våra butiker.
    • Våra provhytter hålls öppet i den utsträckning vi kan garantera din säkerhet.

Vad kan du göra?

    • Vi förhåller oss tillsammans till myndigheternas riktlinjer gällande hygien och stannar hemma vid sjukdom.
    • Du som kund är alltid välkommen till oss, antingen online eller till butik beroende på vad som känns bäst för dig.
    • Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.