Hur gör jag retur på en studsmatta från North Trampoline?

Större produkter som inte kan returneras via ett serviceställe och som kräver frakt med hjälp av fraktbolag har en returkostnad på 700:-.

Om det gäller en produkt som levererades med DHL så är returkostnaden densamma som fraktkostnaden.

Kontakta Intersports kundservice så hjälper vi dig att boka frakten och mejlar dig en returetikett som du fäster på ditt paket.


  • Hur gör jag en retur?

    Retur i Intersport-butik:
    Du kan göra en kostnadsfri retur eller byte i valfri Intersport-butik.

    Du behöver ta med dig ditt kvitto som är skickat på din mejl samt giltig legitimation. (OBS! Klarna Faktura eller andra dokument från Klarna AB gäller ej som kvitto). Om du har betalat med kort behöver du ha med dig samma kort vid retur.

    Vid retur av tyngre gods (såsom cykel, trampoliner, bordtennisbord, träningsmaskiner), kontakta INTERSPORT.

    Om du har handlat online kan du dessvärre inte göra byte eller retur i en utförsäljningsbutik på grund av att den är på väg att stänga.

    Retur till intersport.se:
    För att registrera en retur till Intersport går du först in via din orderbekräftelse och trycker på ”Följ min beställning”, där kommer du kunna göra valet att anmäla en retur. 
    Har du hämtat din order i butik eller fått leverans med varubrev, vänligen kontakta kundtjänst för att kunna registrera din retur.

    När returen är registrerad kommer en QR-kod skickas till dig via mobil/mejl som du visar upp hos ett postombud när du packat returen. Postombudet skriver då ut fraktsedel och returnerar varan till Intersport.

    1. Packa returen väl i originalförpackningen eller likvärdig förpackning. Produkten ska vara oanvänd och i oskadat skick.
    2. Lämna in paketet till ditt närmsta postombud och visa QR-koden.

    Om du vill returnera produkter över 20 kg, vänligen kontakta Kundservice. *Fraktavgift vid retur Produkter under 20 kg
    Till butik 0:-
    Till intersport.se 49:-

    Produkter över 20 kg
    Bordtennis bord: 400:-
    Studsmattor: 700:-
    Träningsmaskiner: 400:-
    Cyklar: 400:-

    Om du har valt leverans med Budbee, kan du även göra retur med dem.
    Retur Budbee Home: Fungerar endast om du valt hemleverans med Budbee.
    • Gå in i ordern som du vill returnera via länken skickad på sms eller via Budbees app.
    • Efter leveransen, klicka på ”Boka upphämtning av retur” för att boka din retur och upphämtning.
    • Packa returen väl i originalförpackningen eller likvärdig förpackning och lägg i din retursedel med ditt ordernummer. Du behöver inte skriva ut en returetikett, det löser Budbee.
    • Boka in en tid som passar dig för upphämtning. Välj själv om Budbee ska hämta upp ditt paket utanför din dörr eller om du vill lämna din retur direkt till chauffören när de kommer hem till dig. Tänk på att du är själv är ansvarig för din retur tills Budbee hämtat upp och skannat returen.
    • Budbee håller dig uppdaterad via sms eller notiser i appen, och du kan som vanligt följa chauffören i realtid på Budbees tracking-karta.
    • När returen har anlänt till Intersports lager kommer du att bli återbetalad inom 5-7 dagar.

    Om du har valt leverans via Instabox gör du en retur såhär:
    För att registrera en retur till Intersport går du först in via din orderbekräftelse och trycker på ”Följ min beställning”, där kommer du kunna göra valet att anmäla en retur.
    När returen är registrerad kommer du att få ett SMS från Instabox. Tjänsten är etikett-fri vilket innebär att du endast behöver skriva en 6-siffrig kod direkt på paketet som du hittar i länken som du fått i SMS:et.

    1. Packa returen väl i originalförpackningen eller likvärdig förpackning. Produkten ska vara oanvänd och i oskadat skick.
    2. Dubbelkolla måtten i länken så att du får en korrekt lucka.
    3. Skriv den 6-siffriga koden direkt på paketet.
    4. Slutför bokningen genom länken och lämna in paketet i din valda Instabox.

    Till butik 0:-
    Till intersport.se 49:-

    Återbetalning: Vi gör en återbetalning inom 7 arbetsdagar från det att din retur har nått vårt lager. Återbetalning sker alltid på samma betalsätt som använts i originalordern. 

  • Hur länge har man öppet köp/bytesrätt?

    Intersport erbjuder 365 dagars öppet köp/bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan ska returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur för bad- och underkläder köpta på intersport.se har du möjlighet att returnera med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och eventuell plast sitter kvar på plagget. För att kunna utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

  • Vad har jag för ångerrätt på intersport.se?

    Vid köp av varor på intersport.se har du 14 dagars ångerrätt.

    Ångerrätten gäller inte för:
    • Varor som har tillverkats enligt kundens anvisningar, t.ex. produkter med personligt tryck eller personlig brodyr
    • Skidor där bindning monterats
    • Matchskridskor som slipats med en personlig profil
    • Digitala och fysiska presentkort

  • Jag har handlat i en Intersport-butik med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort. Hur fungerar det vid en retur?

    Om du returnerar varor som är köpta med tillgodokvitto eller presentkort får du ett tillgodokvitto på returbeloppet.

    Om du returnerar varor som är köpta med bonuscheck får du tillbaka beloppet som bonus, så länge bonusen inte har passerat giltighetsdatumet. On den har passerat utgångsdatumet är bonusen förbrukad.

  • Jag har valt att betala min order med faktura hur fungerar det vid en retur?

    Vid retur i Intersport-butik:
    Du kommer att bli återbetalad av Klarna inom 2-7 arbetsdagar efter att returen är registrerad. Om fakturan inte är betalad kommer fakturan att makuleras när returen är registrerad.

    Vid retur till Intersports lager:
    Din faktura kommer att krediteras 5-7 dagar efter att din order är tillbaka på vårt lager. Du som kund har själv ett ansvar att din faktura inte överskrider förfallodagen. Intersport återbetalar inte påminnelseavgifter. Därför kan du välja att betala din faktura på förhand och få pengarna tillbaka när returen är registrerad eller att pausa din faktura i Klarnas app. Via Klarnas app kan du även förlänga din faktura, så du inte får några extra avgifter.

  • Vad gäller vid retur när jag handlar badkläder och underkläder på intersport.se?

    Du har möjlighet att returnera bad- och underkläder köpta på intersport.se med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och eventuell plast sitter kvar på plagget.

  • Hur gör jag retur när jag använt Budbee?

    Retur Budbee Home: Fungerar endast om du valt hemleverans med Budbee.
    • Gå in i ordern som du vill returnera via länken skickad på sms eller via Budbees app.
    • Efter leveransen, klicka på ”Boka upphämtning av retur” för att boka din retur och upphämtning.
    • Packa returen väl i originalförpackningen eller likvärdig förpackning och lägg i din retursedel med ditt ordernummer. Du behöver inte skriva ut en returetikett, det löser Budbee.
    • Boka in en tid som passar dig för upphämtning. Välj själv om Budbee ska hämta upp ditt paket utanför din dörr eller om du vill lämna din retur direkt till chauffören när de kommer hem till dig. Tänk på att du är själv är ansvarig för din retur tills Budbee hämtat upp och skannat returen.
    • Budbee håller dig uppdaterad via sms eller notiser i appen, och du kan som vanligt följa chauffören i realtid på Budbees tracking-karta.
    • När returen har anlänt till Intersports lager kommer du att bli återbetalad inom 5-7 dagar.

  • Kan jag byta produkter som har erbjudandet 3 för 2?

    Om du vill byta en produkt som du har köpt för ett 3 för 2-erbjudande kan du endast byta till en annan storlek eller färg av samma produkt. Du kan inte byta till en helt annan produkt, utan då slutar erbjudandet att gälla.

  • Hur fungerar det om jag vill byta en vara?

    Om du beställt via intersport.se och vill göra ett byte, ber vi dig göra en ny beställning på intersport.se och göra en retur på varan du inte vill behålla. Vill du byta storlek på en vara du köpt till nedsatt pris, och den har ökat i pris, lägger du en ny order och återkommer till kundservice med ordernummer hjälper de dig att korrigera priset.

     Finns varan i en Intersport-butik kan du enkelt byta den där.