Jag har handlat i en Intersport-butik med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort. Hur fungerar det vid en retur?

Returnerar du varor som är köpta med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort får du ett tillgodokvitto på returbeloppet.


  • Hur gör jag en retur?

    Retur i Intersportbutik: Du kan kostnadsfritt göra en retur eller byte i valfri INTERSPORT butik. Du behöver då ta med dig ditt kvitto som är skickat på din mail samt giltig legitimation. (OBS! Klarna Faktura eller andra dokument från Klarna AB gäller ej som kvitto).
    Har du betalt med kort, behöver du ha med dig samma kort vid retur.
    Retur av tyngre gods (cykel, trampoliner, bordtennisbord, träningsmaskiner) kontakta Kundservice

    Retur till lager: Skicka produkten tillsammans med din retursedel. Produkten skall vara oanvänd med etiketterna kvar samt i sin orginalförpackning. Använd fraktetiketten och emballera din försändelse väl. Det är inte tillåtet att tejpa eller klistra på orginalförpackningen. Saknar du returetikett, kontakta Intersports kundservice. *Returfraktavgift, se längre ner.

    Byte: Byten av produkter kan endast göras i våra butiker! Vid retur till vårt lager behöver du själv lägga en ny order.

    Återbetalning: Vi gör en återbetalning inom 7 arbetsdagar från det att din retur nått vårt lager. Återbetalning sker alltid på samma betalsätt som använts i orginalordern.

  • Hur länge har man öppet köp/bytesrätt?

    Intersport erbjuder 365 dagars öppet köp/bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur för bad- och underkläder köpta på intersport.se har du möjlighet att returnera med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och ev. plast sitter kvar på plagget. För att utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

  • Vad har jag för ångerrätt på intersport.se?

    Vid köp av varor på intersport.se har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller inte för:

    • Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar, t.ex. produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats. 
  • Jag har valt att betala min order med faktura hur fungerar det vid en retur?

    Vid retur i butik: Du kommer att bli återbetalad direkt av Klarna inom 2-7 arbetsdagar, när returen är registerad. Är fakturan inte betald, kommer fakturan att makuleras när returen görs. 

    Vid retur till vårt lager: Din faktura kommer att krediteras 5-7 dagar efter att din order är tillbaka på vårt lager. Du som kund har själv ett ansvar att din faktura inte överskrider förfallodagen. Intersport återbetalar ej förseningsavgifter. Därför kan du välja att betala din faktura på förhand och få pengarna tillbaka när returen är registrerad eller vänta med att betala fakturan tills den krediterats och du fått en ny uppdaterad faktura/fakturan är makulerad. Om du kontaktar Klarnas Kundtjänst kan du även få hjälp med att flytta fram fakturan 10 dagar alternativt meddela att du returnerat din order/delar av din order. Klarna kan då pausa din faktura till dess att din retur är registrerad. Kontakta Klarna.

  • Vad gäller vid retur när jag handlar badkläder och underkläder på intersport.se?

    Varor köpta på intersport.se har du möjlighet att returnera med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och ev. plast sitter kvar på plagget.

  • Kan jag byta ett par utav mina 3 för 2 produkter?

    Om du vill byta en eller flera produkter i ditt erbjudande "tag 3 för 2", skall ny beställning läggas på intersport.se.
    Du blir återbetalad för det som du returnerar och slutsumman på de tre paren justeras när Intersport mottagit din retur. För prisjustering av den nya beställningen skall kundservice kontaktas. 

  • Hur gör jag en retur/byte med erbjudandet på 3 för 2?

    För retur/byte i valfri Intersport-butik:

    • Produkten skall vara oanvända, i oskadat skick med originalförpackning samt kvitto eller följesedel.
    • Returnerar man en del av erbjudandet, så upphör erbjudandet och du betalar fullt pris
    • Om Klarna är använt vid köpet, kommer returen/bytet att korrigeras via Klarna.

    Retur/Byte till intersport.se:

    • Lägg en ny order på intersport.se, Kontakta därefter vår Kundservice snarast för att en manuell prisjustering ska kunna genomföras i tid
       ([email protected]).
    • Använd bifogad retursedel, den får ej sitta på originalförpackningen. (har du ingen retursedel, kontakta kundservice)
    • Klarna kommer betala tillbaka för returen samt justera slutsumman när vi har mottagit och registrerat ordern.
    • Betala hela beloppet på fakturan, Intersport gör eventuella justeringar i efterhand.
    • Returnerar man en del av erbjudandet, så upphör det och du betalar fullt pris.
    • För prisjustering av den nya beställningen kontakta kundservice.