Jag har valt att betala min order med faktura hur fungerar det vid en retur?

Vid retur i butik: Du kommer att bli återbetald till ditt kontokort i butiken. (Det tar upp få till 3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto beroende på vilken bank du har) Din faktura betalar du till Klarna. Du bestämmer själv om du vill betala fakturan innan eller efter du returnerat din vara i butiken.

Vid retur till vårt lager: Din faktura kommer att krediteras 5-7 dagar efter att din order är tillbaka på vårt lager. Du som kund har själv ett ansvar att din faktura inte överskrider förfallodagen. Intersport återbetalar ej förseningsavgifter. Därför kan du välja att betala din faktura på förhand och få pengarna tillbaka när returen är registrerad eller vänta med att betala fakturan tills den krediterats och du fått en ny uppdaterad faktura/fakturan är makulerad. Om du kontaktar Klarnas Kundtjänst kan du även få hjälp med att flytta fram fakturan 10 dagar alternativt meddela att du returnerat din order/delar av din order. Klarna kan då pausa din faktura till dess att din retur är registrerad. Kontakta Klarna.


  • Hur länge har man öppet köp/bytesrätt?

    Intersport erbjuder 365 dagars öppet köp/bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur av underkläder och badkläder ska plombering sitta kvar på varan. För att utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

  • Hur gör jag en retur?

    Vid köp i butik: Ta med dig varan och ditt kvitto till valfri butik. (Se förutsättningar för Öppet köp under punkt 4.1). Du kommer att bli återbetalad direkt i butiken. Har du handlat med kort sätts summan in på ditt kort. Det kan ta upp till tre bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är insatta på ditt konto.

    Vid köp på intersport.se: Har du köpt din vara på vår näthandel kan du välja mellan att returnera din vara till närmaste butik (kostnadsfritt) eller skicka tillbaka den till vårt lager (99 kr). Se villkor för retur i butik ovan och för Öppet köp under punkt 4.1. Önskar du returnera din order till vårt lager är du välkommen att skicka ett mail till [email protected] så skickar vi en returfraktsedel. Vänligen ange att du önskar returnera din vara till vårt lager samt ditt ordernummer. Retursedeln ska ej sättas på orginalförpackningen utan fäst utanpå eventuellt yttre emballage.

  • Vad har jag för ångerrätt på intersport.se?

    Vid köp av varor på intersport.se har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller inte för:

    • Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar, t.ex. produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr eller för skidor där bindning monterats. 
    • Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl ex. underkläder, badkläder och liknande produkter. Mer information finns under sidan Köpvillkor.
  • Jag har handlat i en Intersport-butik med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort. Hur fungerar det vid en retur?

    Returnerar du varor som är köpta med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort får du ett tillgodokvitto på returbeloppet.

  • Vad gäller vid retur när jag handlar badkläder och underkläder på intersport.se?

    Dessa varor är förseglade med en plombering vid leverans från intersport.se. Varor med bruten försegling kan inte returneras på grund av hälso- eller hygienskäl ex. underkläder, badkläder och liknande produkter.

  • Kan jag byta ett par utav mina 3 för 2 skor?

    Om du vill byta en eller flera skor skall ny beställning läggas på intersport.se.
    Du blir återbetalad för det som du returnerar och slutsumman på de tre paren justeras när Intersport mottagit din retur. För prisjustering av den nya beställningen skall kundservice kontaktas. Du kan kontakta kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 

  • Hur gör jag en retur på 3 för 2?

    Vill ni lämna tillbaka del av beställning så upphör erbjudandet att gälla.

    Retur kan ske på två sätt:

    Via en Intersportbutik eller till intersport.se
    Vid retur eller byte i butik skall samtliga skor medtagas samt kvitto/följesedel.
    För retur till intersport.se skall kundservice kontaktas så att dem kan skicka en retur/fraktsedel. Du kontaktar kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 
    Väljer man att behålla 2 eller 1 par skor så är det ordinarie pris som gäller för dessa.