Hur ser jag att mina köp registrerats och ger bonus?

Dina köp registreras på ditt Club Intersport-kort och konto. Genom att logga in på Club Intersport får du tillgång till dina egna sidor. Där ser du själv dina kontaktuppgifter, aktuella bonuspoäng m.m. Bonusgrundande köp gjorda via e-handel kommer att synas under Mina kvitton efter det att varan har skickats.


  • Hur lämnar jag in min e-postadress och får 500 bonuspoäng?

    Alla våra medlemmar, nya och befintliga, som ännu inte har lämnat sin e-postadress får 500 extra poäng när vi får epostadressen.
    För att få detta behöver du koppla din e-postadress till ditt Club Intersport-medlemskap. Du kan lämna din e-postadress genom att skapa ett användarkonto på intersport.se, kontakta kundservice via [email protected] eller fylla i en blankett i någon av våra butiker.

  • Hur gör jag för att logga in på Club Intersport/Mina sidor?

    Som medlem har du inte automatiskt en inloggning på Mina sidor. För att skapa ett konto klickar du på Logga in/Skapa konto och skriver in ditt personnummer. 
    Om du redan har skapat ett konto skriver du in din mailadress och lösenord. Har du glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt under rutan för lösenordsangivning. 
    Har du bytt mailadress och har ej tillgång till din föregående tar du kontakt med kundservice via [email protected]. Ange din gamla och nya mailadress.

  • Hur gör jag för att avregistrera mitt medlemskap?

    Kontakta Club Intersport medlemsservice via [email protected] så hjälper de dig. (Glöm då inte ange namn, adress, personnr, medlemskortsnummer så att de kan hitta dig i medlemsdatabasen).

  • Hur funkar det med efterregistrering av köp?

    Om du ej fått ditt medlemskort ännu eller om du glömt ta med ditt medlemskort i samband med köp i butik, så går bra att efterregistrera köpet i valfri Intersport-butik inom 2 veckor från ursprungligt köp.
    Det går också bra att registrera köpet på personnummer.
    Har du handlat i vår e-handel så får man automatiskt bonus genom personnummer.

  • Hur fungerar uträkning av bonus?

    Du får bonuscheck(ar) hem i brevlådan. Bonuscheckar är giltiga 3 månader från att de skickas ut. Utgången check är förbrukad. Om du loggar in på Club Intersport ser du dina bonusperioder och kan se när det är dags för avräkning av ditt konto och nästa bonuscheck. Bonuscheck används vid köp av varor i Intersport-butiker i Sverige.
    Bonus utgår på köp gjorda i Intersport-butiker i Sverige och köp via e-handel om du varit inloggad vid köptillfället. Det gäller köp av varor till eget hushåll. Presentkort är ej bonusgrundande. Finns extrakort kopplade till huvudkortet så sammanräknas samtliga köp till huvudkontot och bonuscheck skickas till huvudkortsinnehavaren. För att erhålla bonus måste inköp göras för minst 2.500 kr under ett medlemsår. Ett medlemsår löper årsvis räknat från det datum medlemskapet startat. Handlar du för:
    2.500 kr upp till 3.999 kr erhåller du 2% i årsbonus
    4.000 kr upp till 5.999 kr erhåller du 3% i årsbonus
    6.000 kr upp till 7.999 kr erhåller du 4% i årsbonus
    8.000 kr upp till 9.999 kr erhåller du 5% i årsbonus
    10.000 kr eller mer erhåller du 6% i årsbonus

  • Hur vet jag när jag kommer att få min nästa bonusutbetalning?

    Logga in på Club Intersport. Där kan du se dina bonusperioder och kan se när det är aktuellt för ditt konto att avräknas och din nästa bonuscheck skickas ut.

  • Hur fungerar det med utbetalning av bonus?

    Du får bonuscheck(ar) hem i brevlådan. Bonuscheckar är giltiga 3 månader från att de skickas ut. Utgången check är förbrukad. Om du loggar in på Club Intersport ser du dina bonusperioder och kan se när det är dags för avräkning av ditt konto och nästa bonuscheck. Bonuschecken används som rabatt vid köp av varor i Intersport-butiker i Sverige.

  • Kan jag använda min bonus när jag handlar på intersport.se?

    Tyvärr kan du inte lösa in dina bonuscheckar i vår webbutik. Du är varmt välkommen att lösa in den i någon av våra fysiska butiker . Din bonuscheck är giltig i 3 månader. Utgångsdatum står på checken, Utgången check kan ej förlängas den är förbrukad.

  • Vad är inloggning till Club Intersport/Mina sidor?

    Genom att logga in på Mina sidor får du tillgång till dina egna sidor. Där ser du dina kontaktuppgifter, aktuellt bonussaldo m.m.

  • Får jag ett medlemskort?

    Medlemskapet är kortlöst och inga kort skickas ut automatiskt. Ditt medlemskap är kopplat till ditt personnummer.

  • Hur gör jag om jag önskar prenumerera/avprenumerera på nyheter via e-post eller sms?

    Antingen loggar du in på Club Intersport/Min sida och kryssar i där att du vill ha alternativt inte ha nyheter via e-post och sms, eller så kan du kontakta Intersport medlemsservice via [email protected] så hjälper de dig. (Glöm då inte ange namn, adress, personnummer, medlemskortnummer så att de kan hitta dig i medlemsdatabasen).

  • Övrig bonuschecksinformation

    Det går inte att köpa presentkort för bonuschecken. Det går inte heller helt eller delvis att lösa in den mot kontanter. Har giltighetsdatumet passerats är checken förbrukad. 2 veckor innan checken(ar) förfaller skickas SMS som påminnelse om att din check är på väg att förfalla. Vill du lägga till ditt mobilnummer så gör du det genom logga in på Mina sidor eller kontaktar kundservice.