Hur köper jag cykel på intersport.se?

1. Läs om olika cykeltyper här, när du valt typ av cykel ser du alla cyklar som kan tänkas passa dig.
2. Välj cykel & välj sedan vilken ramstorlek som passar dig. Se storleksguider om ramstorlekar på respektive produktsida (när du valt cykel).
3. Genomför köpet. Leverans sker inom 4-6 arbetsdagar. När du får hem cykeln är den färdigmonterad allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt montera pedalerna. Här hittar du en guide i hur du monterar din MTB, TREKKING & HYBRID-cykel.
4. Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta Intersports kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 


  • Hur vet jag vilken ramstorlek jag bör ha?

    1. Läs om olika cykeltyper här, när du valt typ av cykel ser du alla cyklar som kan tänkas passa dig. 

    2. Välj cykel & välj sedan vilken ramstorlek som passar dig. Se storleksguider om ramstorlekar på respektive produktsida (när du valt cykel).

    3. Genomför köpet. Leverans sker inom 4-6 arbetsdagar. När du får hem cykeln är den färdigmonterad allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt montera pedalerna. Här hittar du en guide i hur du monterar din MTB, TREKKING & HYBRID-cykel.

    4. Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 

  • Hur monterar jag min cykel?

    När du får hem din cykel är den färdigmonterad. Allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt att montera pedalerna. Här finner du en guide i hur du gör det.

  • Hur returnerar jag min cykel?

    Om du skulle behöva returnera din cykel köpt på intersport.se kan du välja mellan att returnera till vårt lager (400 kr) eller till din närmaste Intersport-cykelbutik. På vår butikssida kan du ta reda på vilka butiker som har cykel. Glöm inte att ta med ditt kvitto till butiken.
    Vill du skicka tillbaka din cykel till vårt lager gör du så här: 
    1. Ta kontakt med Intersports kundservice på telefon 0200-810090. Tänk på att ange ditt ordernummer som du har fått på din följesedel som ärendenummer. Om inte originalkartongen finns kvar så be kundservice om en ny (kostnad 100:-).
    2. Invänta frakthandlingar från Intersports kundservice.
    3. Emballera cykeln i originalkartongen och ring Postnords Kundtjänst på telefon 0771-33 33 10 för att boka upphämtning. Intersport tar ej ansvar för väntetiderna hos Postnord.
    4. Kreditering för ditt köp sker när cykeln anlänt vårt lager och blivit kontrollerad avseende slitage eller skador. Avdrag kan göras om något av ovanstående hittas. I så fall tar vi kontakt med dig. Kunden ansvarar för att cykeln är väl emballerad vid retur.