Hur monterar jag min cykel?

Alla våra cyklar levereras monterade. Det betyder att det är ytterst få eller inga justeringar du behöver göra för att direkt kunna börja cykla. När du köper din cykel online får du välja vilken montering du önskar. Här finner du vad de två valen innnebär:

CYKELMONTERING GRUND
Cykeln är näst intill färdigmonterad men vissa justeringar krävs av dig som kund. Ett val som passar dig som vill ha en del hjälp men samtidigt gillar att mecka lite själv. Du behöver tex skruva på trampor, justera ev växlar och handbromsar. Cykeln skickas i en förpackning som skyddar cykeln från skador under frakten.

CYKELMONTERING PLUS
Cykeln är färdigmonterad och klar att använda när du vridit upp styret. Detta passar dig som vill börja cykla direkt utan att justera något själv. Cykeln skickas i en speciellt framtagen låda som skyddar cykeln från skador under frakten.

 Här finner du en guide i hur du gör det.


  • Vad händer om jag inte tar emot min cykel?

    Den kommer att gå i retur till vårt lager, men det tillkommer en avgift på 1200:- för ej uthämtad cykel.

  • Hur köper jag cykel på intersport.se?

    1. Läs om olika cykeltyper här, när du valt typ av cykel ser du alla cyklar som kan tänkas passa dig.

    2. Välj cykel & välj sedan vilken ramstorlek som passar dig. Se storleksguider om ramstorlekar på respektive produktsida (när du valt cykel).

    3. Välj montering: 
    CYKELMONTERING GRUND 199:-
    Cykeln är delvis monterad och vissa justeringar krävs av dig som kund. Ett val som passar dig som vill ha en del hjälp men samtidigt gillar att mecka en del med cykeln. Cykeln skickas i en förpackning som skyddar cykeln från skador under frakten.

    CYKELMONTERING PLUS 399:-
    Cykeln är färdigmonterad och klar att använda när du vridit upp styret. Detta passar dig som vill börja cykla direkt utan att justera cykeln själv.Cykeln skickas i en speciellt framtagen låda som skyddar cykeln från skador under frakten.

    4. Genomför köpet. Leverans sker inom 4-6 arbetsdagar. När du får hem cykeln är den färdigmonterad allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt montera pedalerna. Här hittar du en guide i hur du monterar din MTB, TREKKING & HYBRID-cykel.

    5. Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta Intersports kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 

  • Hur vet jag vilken ramstorlek jag bör ha?

    1. Läs om olika cykeltyper här, när du valt typ av cykel ser du alla cyklar som kan tänkas passa dig. 

    2. Välj cykel & välj sedan vilken ramstorlek som passar dig. Se storleksguider om ramstorlekar på respektive produktsida (när du valt cykel).

    3. Välj montering: 
    CYKELMONTERING GRUND 199:-
    Cykeln är delvis monterad och vissa justeringar krävs av dig som kund. Ett val som passar dig som vill ha en del hjälp men samtidigt gillar att mecka en del med cykeln. Cykeln skickas i en förpackning som skyddar cykeln från skador under frakten.

    CYKELMONTERING PLUS 399:-
    Cykeln är färdigmonterad och klar att använda när du vridit upp styret. Detta passar dig som vill börja cykla direkt utan att justera cykeln själv.Cykeln skickas i en speciellt framtagen låda som skyddar cykeln från skador under frakten.

    4. Genomför köpet. Leverans sker inom 4-6 arbetsdagar. När du får hem cykeln är den färdigmonterad allt du behöver göra är att vrida styret rätt samt montera pedalerna. Här hittar du en guide i hur du monterar din MTB, TREKKING & HYBRID-cykel.

    5. Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 

  • Hur returnerar jag min cykel?

    Om du skulle behöva returnera din cykel köpt på intersport.se kan du välja mellan att returnera till vårt lager (400 kr) eller till din närmaste Intersport-cykelbutik. På vår butikssida kan du ta reda på vilka butiker som har cykel. Glöm inte att ta med ditt kvitto till butiken.
    Vill du skicka tillbaka din cykel till vårt lager gör du så här: 
    1. Ta kontakt med Intersports kundservice på telefon 0200-810090. Tänk på att ange ditt ordernummer som du har fått på din följesedel som ärendenummer. Om inte originalkartongen finns kvar så be kundservice om en ny (kostnad 100:-).
    2. Invänta frakthandlingar från Intersports kundservice.
    3. Emballera cykeln i originalkartongen, sätt på fraktsedel och ring Postnords Kundtjänst på telefon 0771-33 33 10 för att boka upphämtning. Intersport tar ej ansvar för väntetiderna hos Postnord. Spara ditt koll-id till du fått din cykel krediterad.
    4. Kreditering för ditt köp sker när cykeln anlänt vårt lager och blivit kontrollerad avseende slitage eller skador. Avdrag kan göras om något av ovanstående hittas. I så fall tar vi kontakt med dig. Kunden ansvarar för att cykeln är väl emballerad vid retur.

  • Cykelförsäkring

    Till alla våra cyklar ingår en försäkring för att du och dina barn ska kunna cykla säkrare och ha ännu lite roligare.
    Läs mer om Cykelförsäkring