Vilka leveranssätt finns det att välja mellan?

Du kan välja att få dina varor levererade till din lokala Intersport-butik eller till ditt närmaste postombud. Du kan även välja leveranssätten Volvo In-car Delivery eller hempaket. Observera att cyklar, bordtennisbord, studsmattor och träningsmaskiner endast kan levereras som hempaket.


  • Vad kostar det olika leveranssätten?

    Vid val att hämta ut ditt paket i någon av Intersports butiker i Sverige tillkommer ingen fraktkostnad. Vid val av att hämta ut hos ett postombud tillkommer en fraktkostnad på 39 kr vid köp under 499 kr. Köp över 499 kronor är fraktfritt till postombud. Väljer du hemleverans eller Volvo In-car Delivery är fraktkostnaden 119 kr. 

  • Hur lång leveranstid har intersport.se?

    Leverans av varor sker mellan 1 – 3 arbetsdagar. Du får ett sms när paketet finns att hämta ut hos Postens utlämningsställe eller i din närmsta Intersport-butik, beroende på vilket leveransalternativ du valt. Det skiljer ingen leveranstid mellan att välja leveranssätt ”butik” eller ”ombud”. Leveranstiden på cyklar, bordtennisbord och träningsmaskiner köpta via intersport.se är 4 – 6 arbetsdagar. Tiden räknas från dagen efter att beställningen gjorts. Intersport förbehåller sig att leveranstiden kan påverkas under rea/kampanjperioder och av specifika eller särskilda händelser såsom brand, översvämning eller liknande (force majeure).

  • Kan jag följa min order på resan mellan lagret och mitt utlämningsställe?

    Ja, i din sändningsbekräftelse som skickas till din mail efter att ditt paket är skickat finns Postens kollinummer angivet. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på Postnords hemsida ›
    Undantaget är vid beställning av bordtennisbord samt träningsmaskiner då vi hänvisar dig till Intersports kundservice för leveransinformation.

  • Kan jag få mitt paket levererat till vilken Intersport-butik jag vill?

    Ja, du kan välja att få din leverans till valfri Intersport-butik från butikslistan i varukorgen. Gäller ej bordtennisbord, cykel, studsmattor eller träningsmaskiner som endast levereras direkt hem till kunden.

  • Hur går det till när jag hämtar ut mitt paket i butik/postombud?

    Butik:
    Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Bud visar både sitt egna och beställande kunds legitimation. Du som kund får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas via ett sms. Tre sms-aviseringar kommer att skickas till dig innan ordern returneras efter 14 dagar. För ej uthämtat paket inom 14 dagar se information under punkt "Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket".
    Postombud:

    Du får en avisering skickad till dig via sms när paketet finns att hämta ut hos ditt postombud. Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 7 dagar skickas en extra avisering via post till dig. När du ska hämta ut ditt paket ska du ha med dig giltig legitimation samt visa upp avin du fått skickad till dig. Bud visar både sitt egna och beställande kunds legitimation. För ej uthämtat paket inom 14 dagar se information under punkt "Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket".

  • Jag har angett ett felaktigt telefonnummer. Kan jag hämta ut mitt paket hos mitt ombud utan min sms-avisering?

    Ja, det räcker att du tar med dig ditt kollinummer och din legitimation. För att ta reda på om ditt paket har kommit fram kan du söka detta på Postnords hemsida med ditt kollinummer. Ditt kollinummer finner du i din sändningsbekräftelse.

  • Jag har angett fel adress på min order och den har skickats iväg med Postnord. Kan jag ändra adress i detta skede?

    Ja, vi kan skicka ett så kallat ”Ändrat förfogande” till Posten. Avgiften för att ändra en adress är 250 kr inkl moms för kund/beställare. Ta kontakt med Kundservice och ange att du vill ändra förfogande på din order, den nya adressen samt ditt ordernummer. Kundservice når du via [email protected] eller ring  0200-81 00 90. Se våra öppettider.

  • Kan jag förlänga liggetiden på min order?

    Om din order har levererats till ditt utlämningsställe kan du begära att paketet ska behållas längre än de 14 dagar som den utsatt ska finnas kvar.
    Vid leverans till butik: Ring butiken och be dem hålla paketet. Du kommer fortsatt att få automatiska SMS-aviseringar. Dessa kan du bortse ifrån om du och butiken har kommit överens om ett datum. Observera att giltighetstiden på din Klarna faktura ej förlängs tillsammans med liggetiden.
    Vid leverans till postombud: Avgiften för att ändra en liggetiden hos Posten är 250 kr inkl moms för kund/beställare. Ta kontakt med Kundservice och ange att du vill ändra förfogande och liggetid på din order (max. 30 dagar sammanlagt) samt ditt ordernummer. Kundservice når du via [email protected] eller ring 0200-81 00 90. Se våra öppettider.

  • Kan man få sitt paket hemlevererat?

    Ja, alla leveranser kan du som kund välja att få hemlevererade. Undantaget är cyklar, träningsmaskiner, bordtennisbord samt varor som är tyngre än 20 kg som alltid levereras hem. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. För cyklar, träningsmaskiner samt varor tyngre än 20 kg kommer du att få ett sms dagen innan leverans där du kommer att få välja mellan tre tidsspann som leveransen kan ske. Vill du komma i kontakt med Posten hänvisar vi Er till deras bokningsservice på nummer 0771-33 33 10. Intersport ansvarar ej för Postens väntetider. Vid hemleverans sker utkörningen mellan 8.00-16.00, (17-21 för vissa postnummer). Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Postnord levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr. Vi erbjuder inga inbärningstjänster. För fraktkostnad, se punkt "Vad kostar de olika leveranssätten?".

  • Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?

    Är ditt paket vid utlämning trasigt ska paketet inte lösas ut. Istället ska Intersport kontaktas via kundservice, som ombesörjer att i första hand skicka nya varor och i andra hand att kreditera dig som kund. Kundservice når du via [email protected] eller ring vardagar 0200-81 00 90. Se våra öppettider.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

    Ditt paket ligger kvar 14 dagar från det att SMS-avisering skickats till dig. Efter 14 dagar skickas din order tillbaka till vårt lager och din betalning krediteras via Klarna så snart din retur har registrerats hos oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Intersport rätten att debitera dig som kund 300 kronor för Intersport uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.

  • Skickar ni paket utanför Sverige?

    Nej, vi skickar endast varor inom Sverige.

    (You can only purchase goods within Sweden.)