Var kan jag parkera min bil för att få en leverans?

De specifika områdena som du kan få leverans till ser du här. Du behöver stå parkerad inom det mindre området kring respektive stad vid tiden för leverans.


  • Var kan jag använda Volvo In-car Delivery?

    I dagsläget kan du få leverans i Göteborg, Stockholm och västra Skåne. I framtiden kommer det att bli möjligt att få leverans i fler städer.

  • Kan jag välja leveranstid direkt när jag lägger min beställning?

    När PostNord har tagit emot ditt paket kommer du att få ett SMS där du kan välja när och var du vill ha din leverans.

  • Hur långt in i framtiden kan jag lägga en beställning?

    Du kan välja att få en leverans upp till fem dagar framåt. Anledning till denna begränsning är att bilen går ner i viloläge för att spara batteri efter fem dagar, och då kan vi inte garantera att PostNord kommer åt din bil. När du bekräftar din order kontrollerar vi när du senast använde din bil och beräknar därefter hur långt in i tiden en leverans kan ske. Om man t ex inte har kört bilen på fyra dagar då ordern bekräftas kommer du att få välja leveranstid nästkommande dag.

  • Vad händer om jag har gjort en beställning och bor utanför det angivna området?

    De specifika områdena som du måste ha din ordinarie leveransadress till ser du här. Om du bor utanför och ändå har gjort en beställning kommer din order inte att kunna levereras till din bil utan kommer att skickas till det ombud för PostNord som ligger närmast din bostadsadress.

  • Vad händer om jag inte kan ta emot leveransen på angiven tid eller plats?

    Du väljer själv den dag och tid som passar dig bäst. Var noga med vilken tid och plats du väljer. Om något oförutsett händer och bilen inte kommer vara parkerad på den plats du angivit kommer PostNord att skicka försändelsen till det ombud som ligger närmast dig och en avisering med SMS när paketet finns hos ombudet.

  • Hur kommer budet in i min bil?

    PostNord kommer endast att kunna hitta din bil och öppna den under de tidpunkter som du har valt. Det är bara en specifik person som kommer att kunna få tillgång till din bil med den digitala nyckeln, och all aktivitet kommer att loggas. Volvo In-car Delivery använder samma funktionalitet och säkerhetsåtgärder som din Volvo On Call-app.

  • Kommer budet åt hela bilen?

    Budet kan först bara öppna din bagagelucka och när den är öppen kan de även öppna sidodörrarna. Självklart kan de aldrig starta din bil. Alla bud är utbildade i hur man levererar till Volvobilar och är måna om din säkerhet.

  • Vad händer om mina varor tar för mycket plats?

    Buden är specialutbildade som tar hänsyn till dig och din bil. De försöker i största möjliga mån placera varorna i din baklucka. Om varorna är ovanligt skrymmande kan det förekomma att de placerar dem inuti din bil. Vid oklarheter kontaktar de dig under varuutdelningen för att du alltid ska vara uppdaterad om hur leveransen har skett.

  • Hur gör jag om mina varor är skadade eller inte har levererats?

    Om leveransen är felaktig tar du omgående kontakt med Intersports kundservice via kundservice@intersport.se eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › 

  • Kan jag parkera i parkeringshus?

    Tjänsten fungerar även i parkeringshus, så länge parkeringshuset inte är låst eller om bilen står inom inhägnat område där det krävs särskilda tillstånd att komma in. Om tjänsten känner av att du står parkerad i ett parkeringshus kommer ett SMS där du kan beskriva var bilen står. Ditt svar skickas direkt till budet som ska leverera paketet till din bil, ingen annan kan se informationen. Om du har parkerat i ett parkeringshus och inte fått något SMS kan du meddela var du står parkerad på incardel@volvocars.com så läggs platsen till i SMS-tjänsten.

  • Måste bilen vara olåst under de timmar som leveransen skall komma till min bil?

    Nej, bilen kan vara låst som vanligt. Leveransbudet kommer kunna öppna din bil genom en digital nyckel, såklart med ditt godkännande. Bilen kommer alltså bara vara öppen en kort stund när din order läggs in i bakluckan och låsas igen direkt när leveransen är klar. Du kommer att bli meddelad när ordern är levererad.

  • Vad är Volvo On Call?

    Volvo On Call är ett inbyggt assistanssystem som gör det möjligt att kontrollera din Volvo på distans via Volvo On Call mobilapp. I appen kan du bland annat låsa och låsa upp din bil och se din bils position.

  • Fungerar Volvo In-car Delivery på alla bilar som har Volvo On Call?

    Bilen ska ha stöd för fjärröppning, att kunna låsa upp bilen på distans, för att Volvo In-car Delivery ska kunna utföra sina leveranser. Det är inte alla modeller efter 2012 som har detta stöd. Bilar som är exkluderade för Volvo In-car Delivery är C30, C70 och V50 samt XC90 årsmodell t.o.m. 2014. Men för alla övriga bilar fungerar tjänsten, så länge du har en Volvo, årsmodell 2012 eller senare, som är fabriksutrustad med Volvo On Call och har ett aktivt Volvo On Call-abonnemang.

  • Varför behöver jag Volvo On Call för att använda tjänsten?

    Volvo In-car Delivery baseras på funktionaliteten hos Volvo On Call. Volvo On Call gör det redan möjligt för dig att, bland annat, låsa upp och låsa din bil, tuta och blinka och se var din bil befinner sig via mobilen. Utan Volvo On Call kan budet inte komma åt din bil.