Reklamationer


  • Vad är en reklamation?

    Att reklamera innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.

  • Hur länge efter inköpet kan jag reklamera en vara?

    Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den.

  • Hur gör jag för att skapa en reklamationsförfrågan?

    Om du köpt din vara i en fysisk butik:
    Du reklamerar din vara i valfri Intersport-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.
    Om du köpt varan på intersport.se:
    Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. Om du inte har möjlighet att besöka en butik kan du skicka in din reklamation för bedömning till vårt lager. (Ej godkänd reklamation så debiteras fraktkostnader kund). För att kunna skicka tillbaka din vara behöver du en reklamationssedel och fraktsedel. Dessa beställer du utav Intersports kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › . Observera att varor köpta i butik ej kan skickas till vårt lager för bedömning. Om reklamationen ej godkänns blir du som kund debiterad för frakten.

  • Tar Intersports kundservice beslut i reklamationsärenden?

    Nej, Intersports kundservice tar inte beslut i reklamationsärenden. Har du handlat din vara i en butik är du välkommen till din närmaste butik. Är din produkt inhandlad på intersport.se har du möjlighet att välja att reklamera din vara i närmsta butik eller skicka varan till vårt lager för bedömning. Vill du skicka in din vara är du välkommen att kontakta Intersports kundservice för en returfraktsedel. Intersports kundservice ändrar inte beslut tagna av butik eller lager.

  • Jag är missnöjd med kvalitén på min vara och anser att den har ett fabrikationsfel. Hur gör jag för att skapa ett reklamationsärende?

    Om du köpt din vara i en fysisk butik: Du reklamerar din vara i valfri Intersport-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.
    Om du köpt varan på intersport.se: Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. Om du inte har möjlighet att besöka en butik kan du skicka in din reklamation för bedömning till vårt lager. För att kunna skicka tillbaka din vara behöver du en reklamationssedel och fraktsedel. Dessa beställer du utav Intersports kundservice via [email protected] eller på telefon 0200- 81 00 90. Se våra öppettider här › . Observera att varor köpta i butik ej kan skickas till vårt lager för bedömning.

  • Jag har fått avslag på min reklamationsansökan och är inte nöjd. Kan jag gå vidare för att få min sak testad?

    Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN. ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut ibland annat reklamationsfall. Intersport rättar sig alltid efter ARNs beslut.

  • Vad säger Konsumentverket om reklamationer?

    Vi följer Konsumentverkets riktlinjer vid reklamationer. Du finner information om reklamationer på Konsumentverkets hemsida.