Frakt & Leverans

Leveranstid och avisering

Leverans av varor sker mellan 2-6  arbetsdagar till ombud och 2-6 arbetsdagar till valfri Intersport butik. Du får ett sms när paketet finns att hämta ut hos Postens utlämningsställe eller i din närmsta Intersportbutik, beroende på vilket leveransalternativ du valt.

 Leveranstiden på cyklar, bordtennisbord och träningsmaskiner köpta via intersport.se är 4 – 6 arbetsdagar och trampoliner/studsmattor är 6 - 10 arbetsdagar. Tiden räknas från dagen efter att beställningen gjorts.
 
Intersport förbehåller sig att leveranstiden kan påverkas under rea/kampanjperioder och av specifika eller särskilda händelser såsom brand, översvämning eller liknande (force majeure).  Under högsäsong eller reaperioder (t.ex. Black Friday, Jul och veckor då röda dagar infaller) kan leveranstiden bli något längre. Intersport tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till Intersport.

Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Med Postens App går det bra att legitimera sig med mobilt bankid för eget paket eller någon annans. Om det sker med legitimation och annan persons paket måste bådas legitimation visas. Du som kund får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas.  Avisering skickas via e-post och, om du lämnat mobilnummer, även via kostnadsfritt SMS. Endast i undantagsfall skickas avisering via vanlig post.

Leveranssätt och fraktkostnad

  • Utlämning av e-handelspaket i butik
  • Hemleverans
  • Via ombud
Utlämning av e-handelspaket i INTERSPORT-butik: 
Du som kund kan välja att få din beställning skickad till en av Intersports drygt 150 butiker. Ingen fraktkostnad tillkommer vid leverans till Intersportbutik. Paketet hämtas vanligen ut vid butikens kassa. Vid uthämtning ska ordernummer samt giltig legitimation uppvisas. Information om att paketet lämnat Intersports lager skickas med e-post. När varorna finns att hämta i butik skickas avisering via SMS. När din order är packad och skickad med posten får du en sändningsbekräftelse via mail. I detta mail finner du Postens kollinummer så att du kan följa ditt pakets resa till ditt utlämningsställe på Postnords hemsida.
Ditt paket ligger kvar 14 dagar från det att avisering skickats till dig. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Intersport rätten att debitera dig som kund 300 kronor för Intersports uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.
 
Via ombud - postens utlämningsställe:
Du som kund kan välja att få din beställning skickad till Postens utlämningsställe, det är fri frakt över en beställning på 399:-. (Under 399:- kostar frakten 39:-)

För det fall paketet vid utlämning är trasigt ska paketet inte lösas ut. Istället ska Intersport kontaktas via kundtjänst, som ombesörjer att i första hand skicka nya varor och i andra hand att kreditera dig som kund. Kundservice når du här. Se våra öppettider här ›

Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid.
 
 
Hemleverans:
  • För att öka flexibiliteten i leveransen får du möjlighet att välja mellan tre olika datum och leveranstider
  • Leverans hem även om du inte är hemma. Paketet levereras till dörr eller vald plats om du bor i villa/radhus. Väl levererat får du en avsisering via mejl eller sms (du kan även ändra telefonnummer för aviseringen, så att du göra en granne uppmärksam på att leveransen har skett.
  • Fraktkostnaden är här 79 kronor.

 

När beställningen är mycket tung eller skrymmande kan paketet inte skickas till Postens paketombud. Istället kommer Intersport att arrangera frakten till kund med Posten hempaket. 

Träningsmaskiner, bordtennisbord, trampoliner samt varor som är tyngre än 20 kg. Fraktkostnaden är på dessa varor är 79 kr + 199kr i skrymmande frakt.
 
Vill du komma i kontakt med Posten hänvisar vi Er till deras app eller nummer 0771-33 33 10. Intersport ansvarar ej för Postens väntetider. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Postnord och vi erbjuder inga inbärningstjänster. Om du bor på en ö och posten inte kan leverera till din adress så kommer ditt paket att gå till närmaste postombud.