Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookie används. Läs mer
Kundservice
Butiker Stories
0

Din varukorg

TILL KASSAN

Varukorgen är tom

Totalt:0:-
TILL KASSAN
Logga in
Club Intersport Team Erbjudanden Rea
Populära tips & guider
Sök på hela Intersport.se

Vinterträning med familjen

Inte alla av oss är bortskämda med vintervackra landskap, men en del får möjlighet att njuta av snö och is. Terese Alvén, författare till boken ”Träna tillsammans med familjen” och träningsexpert i bloggen Spark i baken, bjuder på sina bästa tips för barnfamiljer som vill aktivera sig utomhus i vinter.

Pulkaåkning

Att åka pulka är inte bara roligt för barnet, även för den vuxna kan det vara kul att känna farten i nedförsbacken. Att ta sig uppför är bra träning för ben och rumpa. Vill ni hinna med många turer? Spring uppför och få träning i både styrka och explosivitet.

Skridskoåkning

Även om det inte är snö i hela landet finns det isrinkar på många platser. Är man ovan kan man känna sig lite som Bambi på hal is, men det gör ingenting. Se skridskoåkningen som ett bra sätt att träna din balans, aktivera din coremuskulatur och ha roligt tillsammans med barnen. Det blir nästan alltid några fall på isen, så glöm inte hjälm!

Lek i snön

Egentligen är allt som ni gör i snön bra för vardagsmotionen. Snöbollskrig, klättring i snöhögar, tillverkning av snögubbar och upptäcktsfärder i djup snö till exempel. Klä er varmt och utforska världen runt omkring er. Snön är, precis som sand, ett dynamiskt underlag och därför aktiveras fler små och stora muskler när ni tar er fram.

Ibland lockas barn mer av tevespel och datorer, men väl ute brukar de inte vilja gå in igen, så fortsätt uppmuntra dem att gå ut. Är du som vuxen dessutom med i leken får ni värdefull tid tillsammans.

Lycka till med er vinterträning!