Fem planeringstips som gör träningen enklare
Träning

Fem planeringstips som gör träningen enklare

Har du svårt att planera inför träningspasset? Här kommer några enkla tips för att underlätta processen!

23 maj 2017

Har du svårt att planera inför träningspasset? Här kommer några enkla tips för att underlätta processen!

Sätt upp ett mål
Varje pass bör ha ett syfte eller mål. Det kan vara allt från att ta en lugn löptur med en vän till ett intensivt intervallpass. Att klara ett mål är alltid en tillfredställande känsla!

Vänta till efter maten
Vänta alltid 1-2 timmar efter du ätit innan du ger dig iväg till träningen. Energin du stoppar i dig hinner inte fram till musklerna i tid om du äter direkt före. Det går dock alldeles utmärkt att stoppa i sig något mindre en kvart före passet.

Skaffa en träningskompis
När du bokat tid med en vän är det svårare att dra sig ur i sista stund! Dessutom känns det ofta som att passet går snabbare när du samtidigt pratar med en kompis. Så stäm träff med en eller flera vänner och kör ett pass! Det blir både roligare och lättare att genomföra passet!

Fyll skafferiet
Ett tips är att göra i ordning något hälsosamt och gott innan du sticker ut. Mixa ihop en återhämtningsdryck eller något annat gott att mumsa på och ställ in i kylen innan passet – sedan är det bara att hugga in när du kommer tillbaka.

Ladda batterierna
Att musiken eller distansmätaren dör mitt under passet är aldrig kul. Se till så att din smartphone, musikspelare eller aktivitetsarmbandet är laddat så att du inte tappar suget under passet!

Källa: Marathon.se

Andra 'Träning' inlägg