Så effektiviserar du förbränningen under promenaden
Träning

Så effektiviserar du förbränningen under promenaden

Går och går du utan att nå ditt mål? Här är några tips på hur du kan effektivisera dina promenader och förbränna mer!

18 april 2017

Går och går du utan att nå ditt mål? Här är några tips på hur du kan effektivisera dina promenader och förbränna mer!

Intervaller 
Det absolut effektivaste sättet att förbränna fett under promenaden är intervaller. Sätt sikte mot nästa gatlampa, pumpa upp tempot, och återgå till ditt vanliga tempo. Kör detta ett par gånger per promenad. När du vant dig kan du köra högre tempo och längre intervaller. Försök att komma upp i ett flåsigt tempo!

Jogga lite emellanåt
Det är bra att få upp flåset under promenaden, men ibland kan det vara svårt att få upp det. Testa att jogga lite så att din andning får lite fart. Enkelt och effektivt!

Gör backarna till dina vänner
Sätt sikte mot skyn och trampa! Backträning är otroligt effektivt och får särskilt musklerna i rumpan att arbeta. Om du har mer kraft kvar, varför inte gå ner för backen och upp igen? Du tjänar på det i längden.

Terrängpromenera
Du aktiverar fler muskelgrupper genom att promenera på ojämna ytor. Så försök att inte bara gå på asfalt eller grusvägar, våga ge dig in på avsides stigar i skogen. Det kommer att stärka hela din kropp! 

Promenera med stavar
Genom stavarna tränar du även överkroppen när du promenerar. Pulsen ökar, förbränningen ökar och du blir starkare. Win, win och win!


Källa: Topphälsa

Andra 'Träning' inlägg