Vanliga frågor & svar

Hur gör jag en retur?
Du kan alltid göra en kostnadsfri retur i valfri Intersport-butik. Ta med kvittot för köpet.

Om du har beställt på intersport.se kan du registrera din retur via ditt kvitto på mejlen. När returen är registrerad får du en QR-kod som du visar för postombudet vid inlämning av paketet.

Läs för mer info om returer här.

Hur byter jag en vara?
Om du har beställt på intersport.se och vill göra ett byte, ber vi dig göra en ny beställning på intersport.se och göra en retur på varan som du inte vill behålla.

Om du vill byta storlek på en vara som du har köpt till nedsatt pris, och som sedan köpet har ökat i pris, ber vi dig att göra en ny beställning och kontakta kundservice med ditt ordernummer så hjälper de dig att korrigera priset.

Om varan finns i en Intersport-butik kan du byta den där.

Var är min order?
Du kan alltid se och spåra din beställning genom din orderbekräftelse på sms och mejl. Klicka på Följ min beställning och sedan på Spåra för att följa leveransen hos fraktbolaget. När beställningen finns att hämta så sms:ar fraktbolaget det telefonnummer som har blivit angivet.

Läs för mer info om leveranstider.

Kan jag ändra eller annullera min beställning?
Nej, din beställningen kan tyvärr inte ändras eller annulleras efter att du har slutfört den. Vi har snabb varuhantering och din order går på plock direkt.

Hur kollar jag saldot på mitt presentkort/min bonuscheck?
Här kan du se saldo och giltighetstid på ditt presentkort. 

Du hittar information om din bonuscheck när du loggar in på intersport.se.

Jag har tappat bort mitt kvitto.
Om du är medlem hos Club Intersport kan du hitta dina kvitton när du loggar in på intersport.se. För mer hjälp, vänligen kontakta kundservice.

Jag har bara tagit emot en del av min beställning, när kommer resten?
Du kan alltid se och spåra din beställning genom att klicka på Följ min beställning i din orderbekräftelse på sms och mejl. Om det har skett en delleverans kommer denna information att stå på spårningssidan. Om en vara har blivit annullerad kommer du att bli meddelad via mejl.

Kan jag reservera en vara i butik?
Funktionen Boka och hämta på intersport.se låter dig göra en digital reservation i valfri Intersport-butik med önskad vara i lager. Butiken behandlar oftast reservationen inom 2 timmar (under butikens öppettider) och du blir meddelad via sms när din reservation finns redo för upphämtning.