Vårt ansvar

Intersport strävar efter att vara ett transparent företag som tar ansvar för hur vår verksamhet påverkar människa och miljö i hela värdekedjan. Hållbarhetsperspektivet ska genomsyra hela vår verksamhet och finnas i medvetandet hos alla våra medarbetare. Genom kunskap och engagemang ska vi fokusera på det som verkligen gör skillnad. 

Vi vill möjliggöra en aktiv och mer hållbar livsstil genom att skapa förutsättningar och uppmuntra så många som möjligt att röra på sig så mycket som möjligt.

Genom stödet i den svenska idrottsrörelsen är vi med och stöttar föreningslivet. Genom vårt engagemang är vi med och verkar för ett mer inkluderande och jämställt samhälle genom idrott och gemenskap för barn och unga.

Vi har byggt upp vår erfarenhet och kunskap sedan starten 1968 och har ett brett sortiment med kvalitativa, säkra, funktionella och hållbara produkter.

Vi ska med medarbetaren i fokus verka för ett hållbart arbetsliv genom rättvisa och jämlika arbetsvillkor, människors rättigheter och en trygg arbetsmiljö.


Hållbarhetsrapport

Öppna och läs vår hållbarhetsrapport för år 2021.
PDFen öppnas i nytt fönster.

Våra fokusområden inom hållbarhet

Tjej som hoppar av gladje i skogen

Hållbart & aktivt liv

Vi vill motivera och sporra alla människor, unga såväl som gamla, till att aktivt liv fullt av rörelse genom att tillhandahålla funktionella, säkra och hållbara produkter. Genom vårt engagemang i den svenska idrottsrörelsen är vi med och stöttar föreningslivet och verkar för ett mer inkluderande och jämställt samhälle.

Läs mer om vår hållbara värdekedja

Hållbar värdekedja

Intersport arbetar för en hållbar produktionskedja från skiss till färdig produkt. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder ett attraktivt sortiment, med säkra produkter av hög kvalitet och med lång livslängd.

Till Intersports karriärsajt

Våra medarbetare

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och goda arbetsförhållanden och en säker arbetsmiljö är en självklarhet på Intersport. Det är våra medarbetare som ger kunderna en unik köpupplevelse, vilket i sin tur genererar lönsamhet.