Bedrägerier


  • Allmänt om bedrägerier

    Intersport erbjuder säkra lösningar för alla våra tjänster. För att uppnå en hög säkerhet krävs det att även du som kund hjälper till att skydda dina uppgifter. Ta för vana att alltid hantera personliga uppgifter med försiktighet. Bedragare som kommer över exempelvis koder, inloggningsuppgifter och kortnummer kan använda dessa uppgifter för att agera i ditt namn. Vid frågor, kontakta Intersport kundservice. Se våra öppettider här ›

  • E-post & SMS

    Det förekommer falska mejl och sms som vill lura dig till att dela uppgifter eller ladda ner skadlig kod. Avsändaruppgifter kan förfalskas, så var uppmärksam på att avsändaren kanske inte alltid är den du tror. Om du är osäker på om ett mejl eller sms är äkta, kontakta avsändaren på annat sätt via t.ex. telefon, besök eller hemsida. Var försiktig med att lämna ut uppgifter om dig själv och med att öppna länkar eller bifogade filer. Tänk på att mejl och sms är öppna kanaler som kan läsas av obehöriga. Misstänker du falska mejl i Intersports namn kan du vidarebefordra dem till kundservice@intersport.se och därefter radera dem.

  • Telefonsamtal

    Bedragare kan förfalska telefonnummer och utge sig för att vara från en kundtjänst eller myndighet. Var kritisk när någon uppmanar dig till handlingar över telefon som rör din dator, konton, kort, koder och liknande. Om du är osäker, avsluta samtalet. Om du vill kontrollera ärendet, kontakta kundtjänsten eller myndigheten som de utger sig för att vara genom deras officiella kanaler. Vid frågor, kontakta Intersport kundservice.