Frakt & Leverans


  • Vilka leveranssätt finns det att välja mellan?

    Hämta i INTERSPORT-butik
    * Leveranstid 1-4 arbetsdagar
    * Leverans till valfri Intersport-butik
    * Alltid fri frakt och retur i butik
    * Liggetid 30 dagar

    Din beställning skickas som paket med PostNord. Paketet hämtas ut på angiven plats i butiken. Vid uthämning skall giltig legitimation uppvisas. Hämtas paketet ut av ombud krävs uppvisande av såväl din som ombudets giltiga legitimation. Information om att leveransern lämna Intersports lager aviseras till den i beställningen angivna e-postadress. När paketet finns att hämta i butik skickas ett SMS till det i beställningen angivna mobilnumret. 

    Ej uthämtad beställning returneras per automatik till vårt lager och återbetalning görs till det i beställningen valda betalsättet

    Hemleverans Budbee – Fri frakt över 399:-*
    * Leveranstid 1-3 arbetsdagar
    * Vid köp under 399:- tillkommer en fraktkostnad på 39:-
    * Hemleverans kvällstid mellan 17-22
    * Följ din leverans via Budbees app tills utlämningen är genomförd.
    * Mobilt Bankd-ID kan komma att krävas
    * Om du har begärt att paketet ska lämnas vid din dörr är du själv ansvarig för paketet från och med att leveransen är gjord.
    * Budbee finns idag i följande städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Helsingborg, Linköping, Örebro, Uppsala, Västerås, Norrköping, Jönköping, Eskilstuna, Borås och i över 200 till städer. I kassan kan du ange ditt postnummer för att se om Budbee levererar i din stad.

    Budbee erbjuder möjligheten att följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Paketet lämnas utanför din dörr och du är själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen. I SMS:et från Budbee kan du själv ändra förhandsvalet till att chauffören istället ringer på dörren och lämnar över paketet till dig. Skulle du inte besvara samtalet kommer paketet lämnas utanför din dörr. Mer information om tjänsten hittar du här: Budbee

    Varubrev eller ombud PostNord – Fri frakt över 399:-*
    * Leveranstid 1-4 arbetsdagar
    * Vid köp under 399:- tillkommer en fraktkostnad på 39:-
    * Du behöver vara folkbokförd på adressen alternativt korrekt c/o adress
    * Din beställning skickas till brevlåda och om inte paketet får plats i din postlåda levereras det vid dörren eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leveransen vid dörr eller i påse på lådan är utförd. 
    * Liggetid 7 dagar

    Din beställning skickas som postpaket eller varubrev till valt ombud. 
    Vid uthämning skall giltig legitimation uppvisas. Vid uthämning skall giltig legitimation uppvisas. Hämtas paketet ut av ombud krävs uppvisande av såväl din som ombudets giltiga legitimation. Information om att leveransern lämna Intersports lager aviseras till den i beställningen angivna e-postadress.

    Ej uthämtad beställning returneras per automatik till vårt lager och återbetalning görs till det i beställningen valda betalsättet

    Hemleverans PostNord – 79:-
    Leveranstid 1-4 arbetsdagar
    * Du notifieras i PostNord App och via sms/e-mail och väljer dag och tid för din leverans och om du vill ha ditt paket levererat utanför dörren eller till PostNord serviceställe.
    * Om du har begärt att paketet ska lämnas vid din dörr är du själv ansvarig för paketet från och med att leveransen är gjord.
    * Leveranstiden är 3-10 arbetsdagar för cykel, studsmatta, skidor och träningsmaskiner

    Avisering sker via telefon och det är viktigt att ange ett telefonnummer där du nås under dag- och kvällstid.

  • Vad kostar det olika leveranssätten?

    Hämta i INTERSPORT-butik - Gratis

    Hemleverans Budbee – Fri frakt över 399:-*
    * Vid köp under 399:- tillkommer en fraktkostnad på 39:-

    Varubrev eller ombud PostNord – Fri frakt över 399:-*
    * Vid köp under 399:- tillkommer en fraktkostnad på 39:-

    Hemleverans PostNord – 79:-
    För skrymmande paket och varor som väger över 20 kg tillkommer en avgift på 199kr.
    Undantaget är cyklar, frakten ingår i monteringen, där får du välja mellan två olika monteringar: Cykelmontering Grund 199:- alt. Cykelmontering plus 399:-

  • Hur lång leveranstid har intersport.se?

    Hämta i INTERSPORT-butik
    Leveranstid 1-4 arbetsdagar

    Hemleverans Budbee 
    Leveranstid 1-3 arbetsdagar

    Varubrev eller ombud PostNord
    Leveranstid 1-4 arbetsdagar

    Hemleverans PostNord
    Leveranstid 1-4 arbetsdagar

     

    Du får ett sms när paketet finns att hämta ut hos Postens utlämningsställe, från Budbee eller i din närmsta Intersport-butik, beroende på vilket leveransalternativ du valt.

    Leveranstiden på cyklar, bordtennisbord och träningsmaskiner köpta via intersport.se är 4 – 6 arbetsdagar.
    Leveranstiden på trampoliner/studsmattor köpta på intersport.se är 6-10 arbetsdagar.

    Tiden räknas från dagen efter att beställningen gjorts. Intersport förbehåller sig att leveranstiden kan påverkas under rea/kampanjperioder (tex. Black Friday, Juletider och veckor där röda dagar infaller) och av specifika eller särskilda händelser såsom brand, översvämning eller liknande (force majeure).

  • Kan jag följa min order på resan mellan lagret och mitt utlämningsställe?

    Har du valt utlämning i butik eller ombud eller hemleverans med PostNord?  
    I din sändningsbekräftelse som skickas till din mail efter att ditt paket är skickat finns Postnords kollinummer angivet. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på Postnords hemsida › 

    Om du valt hemleverans med PostNord kan du följa din leverans smidigt i deras app med information om leveranstid, antal stopp före dig och följa ditt paket i realtid.

    Har du valt hemleverans med Budbee?
    Du kan du följa din leverans i Budbees App.

    Undantaget är vid beställning av studsmattor, basketkorg, bordtennisbord samt träningsmaskiner då vi hänvisar dig till Intersports kundservice för leveransinformation.

  • Kan jag få mitt paket levererat till vilken Intersport-butik jag vill?

    Ja, du kan välja att få din leverans till valfri Intersport-butik från butikslistan i kassan (tyvärr inte vår butik i Sälen)

    Gäller ej bordtennisbord, cykel, studsmattor eller träningsmaskiner som endast levereras direkt hem till kunden.

  • Hur går det till när jag hämtar ut mitt paket i butik/postombud?

    Butik:
    Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Bud visar både sitt egna och beställande kunds legitimation. Du som kund får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas via ett sms. Tre sms-aviseringar kommer att skickas till dig innan ordern returneras efter 30 dagar. För ej uthämtat paket efter 30 dagar se information under punkt "Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket".
    Postombud:

    Du får en avisering skickad till dig via PostNord App eller sms/e-mail när paketet finns att hämta ut hos ditt postombud. Paketet ligger hos ombudet i 7 dagar, innan det skickas tillbaka till vårt lager. När du ska hämta ut ditt paket ska du ha med dig giltig legitimation samt visa upp avin du fått skickad till dig. Bud visar både sitt egna och beställande kunds legitimation. För ej uthämtat paket efter 7 dagar se information under punkt "Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket".

  • Jag har angett ett felaktigt telefonnummer. Kan jag hämta ut mitt paket hos mitt ombud utan min sms-avisering?

    Ja, det räcker att du tar med dig ditt kollinummer och din legitimation. För att ta reda på om ditt paket har kommit fram kan du söka detta på Postnords hemsida med ditt kollinummer. Ditt kollinummer finner du i din sändningsbekräftelse.

  • Jag har angett fel adress på min order och den har skickats iväg med Postnord. Kan jag ändra adress i detta skede?

    Ja, vi kan skicka ett så kallat ”Ändrat förfogande” till PostNord. Avgiften för att ändra en adress är 250 kr inkl moms för kund/beställare. En faktura kommer att ställas ut till kund/beställare.

    Ta kontakt med Kundservice och ange att du vill ändra förfogande på din order, den nya adressen samt ditt ordernummer.

  • Kan jag förlänga liggetiden på min order?

    Om din order har levererats till ditt utlämningsställe kan du begära att paketet ska behållas längre än de 7 dagar som den utsatt ska finnas kvar.

    Vid leverans till postombud: Du kan ändra liggetiden i PostNords app, kostnadsfritt. Väljer du att kontakta Kundservice kan vi göra ett ändringsförfogande för en avgift. Avgiften för att ändra en liggetiden hos Posten är 250 kr inkl moms för kund/beställare. 

    Vid leverans till butik: Ring butiken och be dem hålla paketet. Du kommer fortsatt att få automatiska SMS-aviseringar. Dessa kan du bortse ifrån om du och butiken har kommit överens om ett datum. Observera att giltighetstiden på din Klarna faktura ej förlängs tillsammans med liggetiden. (Liggetiden i butik är 30 dagar)

  • Kan man få sitt paket hemlevererat?

    Ja, alla leveranser kan du som kund välja att få hemlevererade, via Budbee eller PostNord. Undantaget är cyklar, träningsmaskiner, bordtennisbord samt varor som är tyngre än 20 kg som alltid levereras hem. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. För cyklar, träningsmaskiner samt varor tyngre än 20 kg kommer du att få ett sms dagen innan leverans där du kommer att få välja tid för hemleverans.

    Hemleverans Budbee – Fri frakt över 399:-*
    * Leveranstid 1-3 arbetsdagar
    * Vid köp under 399:- tillkommer en avgift på 39:-
    * Hemleverans kvällstid mellan 17-22
    * Följ din leverans via Budbees app tills utlämningen är genomförd.
    * Mobilt Bankd-ID kan komma att krävas
    * Om du har begärt att paketet ska lämnas vid din dörr är du själv ansvarig för paketet från och med att leveransen är gjord.
    *Budbee finns idag i följande städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Helsingborg, Linköping, Örebro, Uppsala, Västerås, Norrköping, Jönköping, Eskilstuna, Borås och i över 200 till städer. I kassan kan du ange ditt postnummer för att se om Budbee levererar i din stad.

    Hemleverans PostNord – 79:-
    Leveranstid 1-4 arbetsdagar
    * Du aviseras i PostNord App och via sms/e-mail och kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererad utanför din dörr eller ditt ditt närmsta PostNord ombud. 
    * Om du har begärt att paketet ska lämnas vid din dörr är du själv ansvarig för paketet från och med att leveransen är gjord.
    * Leveranstiden är 3-10 arbetsdagar för cykel, studsmatta, skidor och träningsmaskiner

    Vill du komma i kontakt med PostNord hänvisar vi er till deras bokningsservice på nummer 0771-33 33 10. Intersport ansvarar ej för PostNords väntetider.

    Vid hemleverans via PostNord bokar du tid och datum när din leverans ska ske. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma.Vi erbjuder inga inbärningstjänster. För fraktkostnad, se punkt "Vad kostar de olika leveranssätten?"

    Om du bor på en ö och posten inte kan leverera till din adress kommer ditt paket att leveras till närmaste postombud.

    -         

     

  • Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?

    Om ditt paket är trasigt vid utlämning skall du inte ta emot det. Be att chauffören gör en anmärkning och tar tillbaka pakatet. Ta kontakt med Intersport Kundservice och beskriv ditt ärende. Vi ombesörjer att i första hand skicka ut nya varor och i andra hand att kreditera dig som kund.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

    Ditt paket ligger kvar 7 dagar hos ombud och 30 dagar i en Intersport-butik, från det att SMS-avisering skickats till dig. Efter 7 dagar skickas din order tillbaka till vårt lager och din betalning krediteras via Klarna så snart din retur har registrerats hos oss.

    För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Intersport rätten att debitera dig som kund 300 kronor för Intersport uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.

    Om du inte tar emot en cykel så kommer en avgift på 1200:- på outlöst paket.

  • Skickar ni paket utanför Sverige?

    Nej, vi skickar endast varor inom Sverige.

    (You can only purchase goods within Sweden.)