Reklamationer Acon Studsmattor

Vid frågor om reklamation på studsmattor från Acon skall INTERSPORT Kundservice kontaktas. 

• Enligt Konsumentköplagen har du som kund 3 års reklamationsrätt. Fram till 6 månader ligger bevisbördan på ACON24.se att felet inte var ursprungligt. Efter 6 månader ligger bevisbördan på kunden. För privatpersoner skall reklamationen göras inom 2 månader från det att felet upptäckts. Om det har uppstått felaktigheter på produkten har vi rätt att försöka åtgärda felet eller byta ut produkten. Vid reklamation efter garantitidens utgång är det köparen som skall påvisa att felet har funnits redan vid leveranstillfället. 

  • Vad är en reklamation?

    Att reklamera innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.

  • Hur länge efter inköpet kan jag reklamera en vara?

    Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den.

  • Hur gör jag för att skapa en reklamationsförfrågan?

    Om du köpt din vara i en fysisk butik:
    Du reklamerar din vara i valfri Intersport-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.
    Om du köpt varan på intersport.se:
    Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. 

  • Tar Intersports kundservice beslut i reklamationsärenden?

    Nej,

    Intersports kundservice tar inte beslut i reklamationsärenden. Har du handlat din vara i en butik är du välkommen till din närmaste butik. Är din produkt inhandlad på intersport.se är du välkommen in i en av våra fysiska Intersport butiker.

    Intersports kundservice ändrar inte beslut tagna av butik.

  • Jag är missnöjd med kvalitén på min vara och anser att den har ett fabrikationsfel. Hur gör jag för att skapa ett reklamationsärende?

    Om du köpt din vara i en fysisk butik: Du reklamerar din vara i valfri Intersport-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.
    Om du köpt varan på intersport.se: Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. 

  • Jag har fått avslag på min reklamationsansökan och är inte nöjd. Kan jag gå vidare för att få min sak testad?

    Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN. ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut ibland annat reklamationsfall. Intersport rättar sig alltid efter ARNs beslut.

  • Vad säger Konsumentverket om reklamationer?

    Vi följer Konsumentverkets riktlinjer vid reklamationer. Du finner information om reklamationer på Konsumentverkets hemsida.

  • Hur fungerar garantin för kompositklubbor?

    De hockeyklubbor som är tillverkade i helkomposit uppfyller de normer och krav som är satta av förbundet angående hockeyutrustning. Om de utsätts för extrema påfrestningar, utöver normalt spel, ska materialet av säkerhetsskäl ge vika. Reklamationer godkänns således endast vid uppenbara materialfel eller fabrikationsfel.

  • Reklamation Träningsmaskiner

    Har du problem med din träningsmaskin, vänligen gör en felanmälan till leverantören så kan de hjälpa dig:

    * För att komma till Casall (casall & benefit) tryck här

    * För att komma till LivingSport (Titan, Reebok, Adidas) tryck här

    * För att komma till Master Fitness (Master & LifeSpan) tyck här

  • Hur gör jag en reklamation på en studsmatta från North Trampoline?

    För privatpersoner skall reklamation göras inom skälig tid från det att felet upptäckts, ca. 2 månader.
    För reklamation fram till 6 månader efter köp ligger bevisbördan på säljaren.
    Efter 6 månader ligger bevisbördan på kunden.
    Vid reklamation efter garantitidens utgång är det köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.
    Givetvis ersätter North Trampoline kund, utan onödigt dröjsmål, med rimliga kostnader i samband med en reklamation.
    Distansköplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som kund vissa rättigheter, normalt 3 år reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.
    Mer information om denna lag kan du finna på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se .
    Läs gärna mer på europeiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning (ODR).

    Vid eventuell tvist så följer North Trampoline Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

    Vid reklamation kontakta kundservice där du köpt varan. Kvitto måste uppvisas digitalt eller fysiskt.